[R] TruckLash

We secure your load with systeminnovativeat the highest stage

Experience and quality. Load securement. With system.

Since 1996 we have been developing load securement at the highest level.

THE PROBLEM

The load distribution during truck transport sometimes severely limits the maximum amount of goods that can be transported. Double-decker loading is sometimes not possible at all. As a result, space that is actually available remains unused.

THE GOAL

By optimally distributing the goods, to make the most of the axle loads. Securing the goods has the highest priority. An additional objective is to increase the number of goods transported.

THE SOLUTION

The innovative [R] TruckLash offers an optimal axle load distribution due to the certified design as double-deck loading. Due to head / bay lashing in both directions, customers were able to achieve an average of up to 30% more payload compared to a classic loading.

Rothschenk field service employees
Payload without loading plan
Payload with conventional loading plan
Zuladung mit [R] TruckLash (+27%)

Your Advantages

[R] TruckLash. Can do more than others.

  • up to 30% more payload
  • high cost saving
  • designed as a reusable system
  • certified by Eurosafe
  • cost-efficient purchase
  • Double deck loading possible
  • Quality Made in Germany
Double-decker truck lash
Fahrversuch Truck-Lash

Auch für Soft packaging geeignet

BigBag und Sackware? Auch kein Problem

Das [R] TruckLash System kann auch für Weichverpackungen wie BigBags und Sackware verwendet werden.

Bei einlagiger Verladung wird damit eine Ladungssicherung in alle vier horizontalen Achsen erreicht.

Durch das [R] TruckLash ist eine gleichmäßige Gewichtsverteilung auf die LKW Achsen leichter realisierbar, da durch die Sicherung in 4 Richtungen maximale Flexibiliät besteht.

Wenn es der Kunde wünscht, können wir als Hersteller das Halteband über der Weichverpackung auch mit einem Klemmschlossgurt ausstatten.

Oftmals variieren die Höhen je nach Inhalt und mit dem Klemmschlossgurt ist die Höhe des Haltebands auf die jeweilige Ware mühelos anpassbar.

Schritt für Schritt erklärt am Beispiel einer Fassverladung

1. LKW bis zum Anfang des Doppelstocks beladen

2. TruckLash einhängen und an den Bordwänden fixieren

3. Doppelstock verladen und dabei Antirutschmatten unterlegen

4. Doppelstock niederzurren und dabei geeigneten Kantenschutz verwenden

5. Beladung abschließen und ggf. Lücken mit Staupolster ausfüllen

Certificate and videos

Certificate

Produktionformation

Fahrversuchsvideo

Application Video

Any questions?

    Company

    Name*

    Mail adress*

    Phone number

    Postal code*

    You are interested in:

    Dunnage BagsLashingBarrel SecurementAnti-slip MatsEdge ProtectionLashing StrapsFilling technologyLoad securement for trucksTruckLashSpecial solutionsStrappingSupplies

    Your message to us

    Please confirm*

    Dear Customers. Our shop is a shop for companies and commercial customers (B2B-shop). Unfortunately, orders by private individuals cannot be taken.